Enhver virksomhed med respekt for sig selv har brug for en virksomhed. Det var måske ikke tilfældet for 20 år siden eller bare 10 år siden, men i dag er det altså en nødvendighed. Dette skyldes flere ting. Det første er, at stort set alle bruger internettet. Når man skal finde noget eller få fat i mere information, så går man altid til internettet, når man vil vide mere. Man slår ikke op i telefonbogen og man spørger ikke sine venner, man spørger i stedet en søgemaskine. Det er hurtigere, det er nemmere og man får meget mere information, end man ellers ville få. Det er altså en ret praktisk løsning. Den anden årsag er, at det simpelthen er for nemt at lave en hjemmeside til, at man har råd til at lade vær. Man kan får en masse ekstra trafik fra en god hjemmeside og det tager ikke mere end en eftermiddag at få det op at køre og få det til at se godt ud. Derfor er der altså kun en ting at gøre: Lav en hjemmeside. Men klap lige hesten engang, for der er lige nogle ting du skal have styr på, før du bare kaster dig ud i det hele.
Det skal din virksomhed bruge
Når man skal lave en hjemmeside, så har man brug for noget, der kaldes et webhotel. Det betyder, at din hjemmeside skal bo et sted, så når nogen sidder med deres computer og søger på din hjemmeside, så oprettes der ikke forbindelse til din computer hjemme i stuen, men i stedet til en server, hvor der er masser af plads og hurtigt internet, så de lynhurtigt kan få siden frem på deres computer. Her skal man dog finde ud af, hvor meget af det man egentlig har brug for. Hvis bare det er en hjemmeside, hvor man kan se hvad du laver og hvordan man får fat på jer, så kræver det ikke den dyreste løsning af dem alle, men hvis det f.eks. er en bestillingsportal, hvor i forventer mange kunder og store mængder af trafik på kort tid, så skal man ofte op og investere i nogle af de lidt dyrere pakker, som har nogle bedre servere.
Sådan tjekker du forskellige priser
Når man har styr på hvad man har brug for, så skal man begynde at kigge på, hvad man så egentligt skal købe. Der er mange udbydere derude og de har alle sammen nogle meget forskellige priser. Det kan derfor betale sig, at man laver en sammenligning af priser først, så man er sikker på, at man får det billigste og bedste. Her kan man lave et regneark og selv indsamle en masse data fra udbyderne eller man kan finde nogle hjemmesider, som har gjort alt dette for dig allerede (se f.eks. Hostingguiden.dk). Her kan man så hurtigt få et overblik over, hvad der er af forskellige features og om man kan få en billigere løsning, end den man allerede kiggede på.